torsdag 4 mars 2010

Vilket derby!

Gårdagens derby hade allt man kunde önska, förutom att en seger hade suttit fint. Det var spänning, kamp, adrenalin, vilja och ja kan skriva hur mycket som helst.

Arvika var tvungna att vinna för att fortsätta ha en chans att bli topp-2 och få spela om en kvalplats medan vi mest spelade för prestige och för att få en vinst till. Vilken match det blev. Arvika skaffade sig en 14 poängs ledning (tror jag), men vi gav inte upp så lätt.

När det stod 60-66 stelade jag en boll, men blev fasthållen av en Arvikaspelare och domare blåste osportslig = 2kast + bollen i sidan. Jag satte mina kast och i nästa anfall gjorde Anna 2p och det stod då 64-66. Nästa anfall gör Amelie 2 poäng och det är lika. Här var adrenalinet på topp och vi hade kämpat oss tillbaka in i matchen. De två sista minuterna så var det mycket foul och straffkast och igår var Arvika strået vassare på det.

Jag är ändå stolt över mitt lag. Vi gav inte upp trots underläge, vi kämpade och slet och var så nära.

Stort tack till den stora publiken som stöttade oss, var så himla roligt att spela. Bilder från matchen kommer inom snar framtid.

Bild från NWT
Läs om matchen nwt.se
#6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar